مدعیان درخشیدند/ بازگشت قدرت گلزنی ایران در بهترین بازی قاره کهن

مدعیان درخشیدند/ بازگشت قدرت گلزنی ایران در بهترین بازی قاره کهن

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت فیفا در گزارشی به بازتاب بازی‌های روز گذشته مقدماتی جام‌جهانی برزیل در آسیا پرداخته و در این باره نوشته است: راه دراز برای رسیدن به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا روز چهارشنبه برای کشورهایی که مدعیان اصلی حضور در جام‌جهانی برزیل هستند، با خوشی همراه بود. 5 کشور از 7 کشوری که این 2 هدف (راهیابی به جام ملت‌های آسیا و جام‌جهانی برزیل) را دنبال می‌کنند، رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا را با پیروزی آغاز کردند. ایران با پیروزی 5 بر صفر مقابل لبنان پیروزی قابل‌توجهی به دست آورد؛ در حالی که اردن نیز به پیروزی 4 بر صفر خانگی مقابل سنگاپور دست یافت.

در همین حال قطر با پیروزی 2 بر صفر از سد مالزی گذشت و عراق و عمان با یک گل به ترتیب مقابل اندونزی و سوریه به برتری رسیدند. در سایر بازی‌ها عربستان سعودی با نتیجه 2 بر یک چین را مغلوب کرد و امارات، قهرمان جام خلیج فارس با همین نتیجه از سد ویتنام گذشت.

*برترین مسابقه روز گذشته مقدماتی جام ملت‌های آسیا

ایران 5 – صفر لبنان

ایران با هدف به دست آوردن قدرت گلزنی خود رقابتش در گروه B مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا آغاز کرد. این تیم در 5 بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل تنها موفق شد 2 بار دروازه حریفان را باز کند. هواداران تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران یک پیروزی یک طرفه را مشاهده کردند که کاپیتان جواد نکونام هت‌تریک کرد و رضا قوچان‌نژاد که در باشگاه‌ بلژیکی بازی می‌کند با 2 گل دیگر پیروزی تیم ملی کشورش را کامل کرد.

قوچان نژاد در نیمه اول گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از آن جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و در وقت‌های تلف شده نیمه اول اختلاف را به 2 گل رساند.

وی در دقیقه 61 روی یک ضربه پنالتی دیگر که با خطای نور منصور بر روی اشکان دژاگه به دست آمد، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. قوچان‌نژاد پس از آن چهارمین گل ایران را وارد دروازه لبنان کرد و نکونام در حالی که تنها 10 دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، آخرین گل ایران را به نام خود ثبت کرد. این نتیجه باعث شد تا ایران بالاتر از کویت که مقابل تایلند در بانکوک به پیروزی 3 بر یک دست یافت، در صدر گروه قرار بگیرد.

سایت فیفا همچنین تساوی بدون گل ازبکستان مقابل هنگ‌کنگ را پدیده روز گذشته این مسابقات عنوان کرد و اشاره کرد که هر 5 کشور جنوب شرقی آسیا در اولین بازی خود مقابل حریفان شکست خورده‌اند.

در بخشی از گزارش فیفا همچنین به صحبت کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران اشاره و به نقل از وی نوشته شده است: از تلاشی که بازیکنانم انجام دادند، قدردانی می‌کنم. آنها در تمام طول مسابقه به مبارزه ادامه دادند و هرگز دست از تلاش برنداشتند. وقتی در خانه مقابل ازبکستان شکست خوردیم، نیاز داشتیم کاری انجام دهیم تا فشاری که بر روی ما وجود دارد، از بین برود؛ توانستیم با نتیجه 5 بر صفر لبنان را شکست دهیم تا جو منفی که تیم را احاطه کرده بود، از بین ببریم.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : حسین علیپور
تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست